Ansiktsbehandling med MeLine för behandling av pigmenteringar

MeLine

Meline är ett spanskt hudvårdsmärke som är specialinriktat på ojämn hudton och pigmenteringar för alla hudtyper och även för patienter med melasma. MeLine finns både som hudvårdserie att använda hemma och som klinikbehandling.

Ansiktsbehandling med MeLine på kliniken bör utföras en gång/månad under 3 månader. Den vanligaste behandlingen är ansiktet, men det finns även behandlingar för ögon- och intimområdet.

Behandlingen tar ca 45 minuter och du upplever inget obehag eller smärta, endast en lätt värmekänsla. Det är viktigt att du skyddar huden noga de nästkommande 4-7 dagarna efter klinikbehandlingen. Endast fuktgivande och solskydd ska användas. Därefter återupptar du ditt hudprogram igen med de aktiva produkterna fram till nästa behandling.

Kur på 2-3 behandlingar med 4-6 veckors mellanrum. En kur per år.

Hudförbättrande, Akne, Hyperpigmentering, Melasma, Pigmenteringar, Postinflamatorisk hyperpigmentering (PHI), Solskador

Övergående flagning, torrhet, svullnad, rodnad, klåda. Tänk på att inte dra i flagor/ pilla på huden veckan efter din behandling då det lätt kan komma in bakterier.

Innan du genomgår en behandling rekommenderar vi att du bokar in dig på en konsultation hos någon av våra fantastiska hudterapeuter.

Före- och efterbilder på MeLine – behandlingar.