Skinboosters – Hudförbättrande Hals

Skinbooster är en estetisk injektionsbehandling som syftar till att förbättra hudens utseende, fuktnivå och minska fina linjer. Här behandlar vi den tunna huden på halsen.

Skinbooster är injektionsbehandling som består av hyaluronsyra, en naturlig substans som finns i kroppen och som hjälper till att hålla huden återfuktad och elastisk.

Under en Skinbooster-behandling injiceras små mängder hyaluronsyra under huden med en fin nål alternativt cannula (trubbig nål). Dessa injektioner hjälper till att förbättra hudens fuktighetsnivå och återställa hudens volym och spänst. Behandlingen kan användas på olika delar av kroppen, inklusive ansikte, händer, hals och dekolletage.

Skillnaden mellan Skinbooster och andra fillers är att Skinbooster inte primärt används för att skapa volym, utan istället för att återfukta huden och förbättra dess struktur och lyster. Skinbooster kan dock användas i kombination med andra behandlingar, till exempel botox eller fillers, för att uppnå önskat resultat.

Skinbooster-behandlingar är vanligtvis smärtfria och kräver ingen återhämtningstid, vilket gör dem till en populär estetisk behandling för personer som vill förbättra sin hudkvalitet utan att behöva genomgå en mer invasiv kirurgisk behandling.

Vanliga: Övergående svullnad, ömhet, blåmärken. Ovanliga: Infektion, Ocklusion av kärl

Åtgång i ml

1 ml - 2ml

En behandling med skinbooster är vanligtvis inte särskilt smärtsam. Något stick kan upplevas samt korta ilningar. Allt obehang är snabbt övergående. Produkten innehåller även bedövningsmedlet Lidokain vilken bidrar till smärtfrihet.

Skinbooster bryts ned gradvis med tiden. Hur lång tid nedbrytningen tar är individuellt och beror på flera faktorer. Vanligtvis håller behandlingen mellan 6 – 12 månader.

För att underhålla resultatet av behandlingen brukar vi rekommendera att göra en touch up-behandling var 6:e månad.

Resultatet kan ibland upplevas som ojämnt under läkningsprocessen. Det brukar rätta till sig i takt med att svullnad och inflammation avtar. Om du vill underlätta förloppet kan du massera på ojämnheterna efter någon vecka. Om ojämnheter kvarstår efter fyra veckor är det bara att boka ett återbesök så hjälper vi dig.