Botox - Light - Hals

Rynkreducering – Light – Hals

Uppdatera

Du kan läsa mer om muskelavslappnande läkemedlen på FASS:

3 - 4 ggr per år

Övergående svullnad, ömhet, blåmärken.

Rör ej instickshål då det finns risk för att bakterier kryper in och orsakar infektion. Huden är dock fantastisk och har på bara några timmar fixat eget plåster. Du bör vänta 24 timmar innan du sminkar dig för att vara på den säkra sidan. Tvätta dig som vanligt med rengöring och vatten på kvällen.

Det är vanligt att känna sig öm, ibland blå och svullen dagen efter men det är en ofarlig reaktion.

Vänta med träning, bastu och massage under 1-2 dagar. Vid fysisk ansträngning och ökad cirkulation riskerar toxinet migrera och slutresultatet av behandlingen kan därför bli sämre eller ojämnt.

Läppbehandling med cannulateknik upplevs vanligtvis mindre smärtsam än med vass nål.

Anledningen till att den är mindre smärtsam beror på att cannulanålen är trubbig och jobbar under smärtcellerna.

Fillern bryts ned gradvis med tiden. Hur lång tid nedbrytningen tar är individuellt och beror på flera faktorer. Vanligtvis håller behandlingen mellan 6 – 12 månader.

För att behandlingen skall stå sig längre brukar vi rekommendera att göra en ”refill”-behandling efter 2-4 månader pm det är din första behandling.

Vid upprepade behandlingar tenderar fillern att stanna längre.

Resultatet kan ibland upplevas som ojämnt under läkningsprocessen. Det brukar rätta till sig i takt med att svullnad och inflammation avtar. Om du vill underlätta förloppet kan du massera på ojämnheterna efter någon vecka. Om ojämnheter kvarstår efter fyra veckor är det bara att boka ett återbesök så hjälper vi dig.